אם אתה לא שם - אתה לא קיים. st. bart. shutterstock

לא כל האנשים נולדו שווים, אמירה השומרת על רלוונטיות גם כשמדובר בחופשות, נופשונים ויאכטות. מכאן שההיקש הלוגי היחידי שניתן להסיק הוא, שאם לוקחים אנשים, חופשות, נופשונים ויאכטות ומשלבים אותם יחד - מקבלים משהו שווה במיוחד.

מי שלא חוסך באגורה בתכנון אירועים כגון אלה הם המגה סלבים הגדולים בעולם, אלו הצועדים על השטיח האדום בערב הפתיחה של פסטיבל קאן או מחזיקים במטוס פרטי. ואם כבר, אז למה לא לקחת סלבים גדולים מערב הפתיחה של קאן ולהטיס אותם במטוסים פרטיים הישר ליאכטות מפוארות וכל זה כדי לראות, להיראות, לקנות, לאכול ולשתות. הרי מה עוד יש לעשות?

האירוע היאכטיונרי המרכזי


עולם היאכטות מתחלק לשניים, שיחדיו מספקים הנאה 365 ימים בשנה. חצי שנה בים התיכון או בניו פורט, והחצי השני בקאריביים. כל יאכטיונר-על שלוקח את עצמו ברצינות, יודע לתכנן את חופשת המים שלו לפי האירוע המרכזי של העונה - האירוע שבו חובה להיות, כי מי שלא מיאכטט שם, לא קיים.

עונת הים התיכון מוזנקת בערב הפתיחה של פסטיבל קאן, למי שרוצה לשמור על תדמית תרבותית אנינה, או בגרנד פרי במונאקו, למי שמבין שאח"מ שכמותו לא יכול להרשות לעצמו להיעדר ממרוץ המכוניות היוקרתי בעולם. בעונה הקאריבית, ניתן למצוא את כל המי ומי מחוללים באירועי האי סנט בארט (St. Barts), על שלל פסטיבליו הנוצצים.   


המבוקש מספר 1. בראד פיט, פסטיבל קאן, 2011





שופשופשופ

מה עושים אנשים שכבר יש להם הכל? קונים עוד מאותו דבר, וגם מדברים אחרים. חלק מרכזי מאירועי היאכטות הוא הציד אחר המותג הבא. אנחנו לא מדברים על מותגים מכיכר המדינה, שכבודה וכבודם במקומם מונח, אלא על אתרי תיירות העל, המספקים למגה סלבס מרכזי קניות סופר יוקרתיים, שיהלמו את המעמד.

סנט בארט, למשל, מתהדר בעיירת קניות מטורפת בשם גוסטביה, שיש שירחיקו לכת ויטענו כי מדובר בלוקיישן הקניות האטרקטיבי ביותר עלי אדמות. בעיירה מסתופפות להן יחדיו מעל 200 חנויות בוטיק של מעצבי על, עם בגדים, תכשיטים ואקססוריס לרוב. כל שצריך הוא להחנות את היאכטה לחופיה העמוסים בכל טוב, לשנס מותניים ולהתחיל לגהץ.


משדרים שיגרה. מונקו. shutterstock

לוקיישן בולט נוסף הוא מעגל הזהב במונקו. אם קוראים לכם לואי ויטון, כריסטיאן דיור או סוניה ריקל, אתם פשוט חייבים שתהיה לכם שם חנות, ואם קוראים לכם ניקול קידמן, בונו או הנסיך וון-הסבורג, אתם פשוט חייבים לרכוש אצלם פריט כדי לחזור ליאכטה מצוידים במותרות.

הסלב שט על קיבתו

אי אפשר לדבר על תענוגות החיים מבלי להזכיר את הדבר המרכזי והחשוב ביותר - האוכל. אירועי היאכטות, על הקניות, המסיבות והפסטיבלים שלהם, סובבים סביב האוכל, שכמו אלו המתענגים עליו, חייב פשוט להיות וואו.

קרן בסוס, שפית פרטית ישראלית, שהתברגה לעמדת מפתח בלב האצולה העולמית בזכות מטעמיה, וכבר הספיקה לבשל  על היאכטות של כל המי ומי, נותנת לנו הצצה פנימית נדירה לעולם הריץ' אנד פיימוס. עבודה שעשתה רק לאחרונה כללה את משפחת המלוכה האוסטרית (ואן הסבורג), שועי עולם (ראש ממשלת אנגליה, דייויד קמרון) ואייקוני רוק בינלאומיים (בונו). ועוד לא התחלנו לדבר על הסלבס.

"הכל בעונת היאכטות סובב סביב האוכל", מגלה בסוס. "בבוקר זורקים עוגן, הולכים לשחות ואז עולים ליאכטה לאכול, לא לפני שעושים מסאז'. אחרי הקניות של הצהריים, מוציאים להם מתאבנים עם דרינקים, בערב הם מזמינים אנשים מהיאכטה ליד, כדי שיהנו גם הם מהאוכל המעולה". כמו שאר האירוע, גם האוכל חייב להיות הטופ של הטופ, אין פשרות. "אני תמיד מחפשת את המצרכים הכי טריים שיש לשוק המקומי להציע, למשל דגים שנתפסו באותו הבוקר", מספרת בסוס. "לפעמים מבקשים ממני מנות מיוחדות שדורשות מצרכים שאי אפשר להשיג במקום בו אני נמצאת, אז אני מבקשת שיביאו אותם איתם במטוס הפרטי".

ג'סיקה סימפסון בימיה העליזים. קאן 2007 shutterstock


אז מה בדיוק אוכלים שועי העולם? התשובה מפתיעה. בסוס גילתה שככל שהסועדים עשירים ומפורסמים יותר, כך הם אוהבים את הארוחות שלהם ביתיות יותר. "אלה אנשים שלא אוכלים הרבה אוכל ביתי", היא מסבירה. "רובם נמצאים בבית מעט מאד, וגם אלה שכן - לא בטוח שהבית שלהם מאוד ביתי. בסופו של דבר, כולם אוהבים פשטות, כל עוד היא מיוחדת. שחקנים, זמרים, ראשי ממשלה ומלכים, כולם אותו הדבר. הם אמנם מתים על המנות היוקרתיות והקינוחים המיוחדים, אבל המנה הכי פופולרית שלי היא הקציצות המרוקאיות של סבתא שלי".